Industrial Hemp > Sensi Seeds > The International Cannabis Lounge
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login

Cannabis - ook voor onze Nederlanders

Post Reply Post Reply Page  <1 23456 7>
Author
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
smalldong View Drop Down
Sensi Seedling
Sensi Seedling

Online Status: Offline
  Quote smalldong Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2008 at 19:01
eindelijk begonnen aan mijn vierde buitenkweek
deze keer gebruik ik zaadjes ipv stekjes.. en uiteraard is het de bedoeling om zelf te beginnen kweken uit mijn eigen planten.. te beginnen met ruderalis ind. en early skunk te kruisen..

uit 8 zaadjes heb ik vier plantjes (voorlopig gender unknown) betrekkelijk laag resultaat .. 1early skunk en 3 ruderalissen.. van die drie is er zelfs 1bonzai bij.. hilariteit om die zaailing te zijn opboxen tegen twee grotere planten..

anywho.. ik ben geen beginner maar zeker ook nog geen ervaringsdeskundige..

dus hier de eerste vraag:
hoe kom ik met mijn planten (gesteld dat ik ze in leven wil houden) de winter door? 
Back to Top
no name View Drop Down
Sensi Seedling
Sensi Seedling

Quote no name Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 May 2009 at 23:03
Hey weer een nieuwe hollander erbij..snap er alleen geen bal van waarom ik geen toppic aan kan maken op veel plekken op dit forum?? Maar we geven niet op..%3cot%20smoki%3cg
Ben op dit moment bezig met een rondje nonamehaze dag 23 bloei en ze gaan als een trein..Te zien als ik kan posten natuurlijk..%3cngry

Gr,
NN 
A nonamehaze a day keeps the docter away
Back to Top
Destro Pesante View Drop Down
Sensi Advanced Grower
Sensi Advanced Grower

Quote Destro Pesante Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2010 at 17:41
En nog een nederlander hier, weliswaar woonachtig in Italie, maar toch.
Ben net begonnen met het kweken van mijn eigen plantjes, dacht, laat ik maar eens gebruik maken van het betere klimaat hier. %3cool

Al mijn 5 zaden zijn aangeslagen, maar nu ik ze in de aarde heb gaat het volgens mij niet helemaal goed. Groeien als de hel in de hoogte, maar ontwikkelen geen bladeren.

Alle tips voor een succesvolle groei zijn welkom.

Stai bene e saluti a tutti!

S.
Back to Top
martiniGR View Drop Down
Sensi Advanced Grower
Sensi Advanced Grower

Quote martiniGR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2010 at 23:00
Moi mejonges,nog grunnegers in de keet?
Some say friends do not exist, we cant make words for things that do not exist...
Willie van het Kerkhof, Groningen NL
Back to Top
martiniGR View Drop Down
Sensi Advanced Grower
Sensi Advanced Grower

Quote martiniGR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2010 at 10:01
coursere welcome on the site,do not reply every thread with the same message, its so childish WoW we dont play, thats an other site.%3ceek
Some say friends do not exist, we cant make words for things that do not exist...
Back to Top
valeritravesti View Drop Down
Sensi Seedling
Sensi Seedling

Quote valeritravesti Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 November 2010 at 18:33
J'ai jamais fume de canabis, quelles sensations cela provoque t il ? Comment fume les feuilles ? Fume le canabis provoque t il des erections ? Merci.
Back to Top
martiniGR View Drop Down
Sensi Advanced Grower
Sensi Advanced Grower

Quote martiniGR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 November 2010 at 18:51
je ne parlez pas francais valeritravesti, welcome on board!!
Back to Top
Ganja View Drop Down
Sensi Administrator
Sensi Administrator

Quote Ganja Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 December 2010 at 15:07
http://petities.nl/petitie/drugsregulering-hard--en-softdrugs

Het huidige drugsverbod veroorzaakt minstens de helft van alle criminaliteit in ons land!
Dat kost ons miljarden, maar drugs zijn overal verkrijgbaar en het gebruik neemt eerder toe dan af.
Zo’n 800.000 consumenten gebruiken drugs, maar er is geen enkele kwaliteitscontrole.

PETITIE

Wij

WIJ, verontruste burgers,

constateren

Dat er een betere oplossing is: regulering.
Dwz: het toestaan van productie, verkoop en bezit, met strikte regels voor een zo gering en veilig mogelijk gebruik.
Regulering maakt de gezondheidsrisico's beheersbaar, dringt de criminaliteit met tientallen procenten terug en bespaart miljarden.

en verzoeken

Kabinet en Parlement:
Over te gaan tot regulering van hard- en softdrugs.

Zie voor toelichting: www.drugs

Auto-flowering Cannabis Seeds!
No growing questions by PM, please!
Back to Top
martiniGR View Drop Down
Sensi Advanced Grower
Sensi Advanced Grower

Quote martiniGR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 January 2011 at 21:31
iedereen schijnt vergeten te zijn hoe het gedoogbeleid ontstaan is.
Verandering begint niet in de top maar bij de gewone man.
Het begon met een popfestival in Den Haag, iedereen blowde, de politie had de keuze OF iedereen arresteren OF niemand arresteren..men arresteerde niemand want als iedereen fout is, is niemand fout.
Politiek wordt in Brussel bepaalt door de lobbyisten en niet door politici! HET IS NUTTELOOS!!
wikileaks bewijst het recent weer eens: ministers doen wat het vaste toppersoneel wil, komt er een nieuwe minister dan mag hij 1 persoon meenemen, de overige 8000 man op een ministerie doen wat de topambtenaren willen. Het volk is toch dom..denkt men!
goed, legalisatie.. is eigenlijk terug bij af.
Er is geen goodwill opgebouwd bij het publiek, wat ik zeg is waar, ik neem geen blad voor de mond!!De gemiddelde koffieshop heeft een afhaalchinees systeem, kopen en oprotten.
Heb je een klacht dan moet je maar opdonderen..voorbeelden genoeg..
Hierdoor is de blowerscultuur aangetast, vroeger was je samen in het jongerencentrum aan het blowen, we waren vrienden, de dealer was een kennis, verdiende hij wat, kreeg je een drankje, vrienden onder elkaar!Het geld circuleerde onderling..
Vandaag de dag is de koffieshopeigenaar een vervreemde vriend, vaak zie je ze niet meer in de shop, de shop winst is ook niet meer interessant, de grote wiethandel brengt de winst( op korte termijn) men heeft geen draagvlak meer bij de blower, akties voor legalisatie van de achterdeur werken averechts, iedereen leest in de krant hoeveel er met weed wordt verdiend en 'jan met de pet' maar harder werken, voor minder..
de gemiddelde shop betaalt geen belasting (is maar 19%!!) door allerlei fiscale truukjes, dus bij de overheid ook geen draagvlak. De gewone blower is verwaarloosd.Een rookhokje van 2m2,een plukje tabak voor een joint kan niet meer, een lang vloeitje kan niet meer, men ziet je liever gaan dan komen..
Ik ben een van de weinige mensen afkomstig uit de handel die contact met de mensen voor de bar heeft behouden en uitgebouwd, ik heb in mn stad bewezen dat als ik moet oprotten omdat ik bijvoorbeeld geen blad voor mn mond neem, ik zo 300 klanten meeneem, we komen nooit meer..goodwill! Ik ben altijd vriendelijk, recht door zee mensen kennen mij..
ik heb de laatste 8 jaar 3 illegale koffieshops in mn stad gehad in de schoot geworpen gekregen, gratis door vrienden, 1 had zelfs een dakterras met zwembad. De blowers samen hebben veel meer macht dan een paar grote jongens, heb ik bewezen.. toch wordt ik met de rug aangekeken, werd, maar ik hoef niet meer, ik heb me in 2009 teruggetrokken..toen men door had hoeveel macht 1 blower heeft, kan hebben, toen wilde men wel, maar ik ben niet geinteresseerd in geld, ik ben geinteresseerd in een leuke vriendelijke koffieshop waar vakkundig personeel werkt, waar de klant koning is ( lange termijn).
De grote jongens van vroeger die het voor het zeggen hebben, zijn eigenlijk allemaal ongeschoold, welke growshop heeft een personeelslid met een landbouwopleiding in dienst?? Ik zou het niet weten.. times are changing.. er komt een naschok vande tweede wereldoorlog op ons af..20 % van de bevolking in europa , Noord amerika, japan, australie en nieuwzeeland gaat met pensioen..als een oorlog, 20 % van de beroepsbevolking weg, de herstelbetaling van een oorlog is gelijk aan het pensioen..
maak je borst maar nat..
Half nederland kweekt wiet om zn hypotheek te kunnen betalen, de blower heeft minder geld = halve vraag , dubbel aanbod, de prijzen zullen kelderen..als je al een klant hebt..
geen shop die zich aanpast, prijzen gaan omhoog ( korte termijn gedachte) niemand heeft geinvesteerd in de toekomst, bijna niemand..
Sensi heb ik hoog staan, ze zitten in legale handel, betalen belasting , kunnen investeren een voorbeeld hoe het zou moeten.Mooie site, goed produkt, vakmensen, goed voor de economie!perfekt mijn complimenten, ik ben een lopende reclamezuil!!
legalisatie..zorg dat je de blowers achter je hebt staan, zorg voor een unique selling point, differentieer en investeer! mijn favoriete shop (voorheen) gaf een feestje toen ze 5 jaar bestonden, toen ze 10 jaar bestonden, toen ze 15 jaar bestonden, toen ze 20 jaar bestonden waren ze gesloten wegens een personeelsfeestje.. dat bedoel ik! ik hoef geen feestje maar de shop is geen blower meer nodig..men plukt en plukt en dat stopt ooit.
Ik heb nog veel meer voorbeelden maar die hou ik voor mezelf.
Legalisatie zit er niet in, jammer...maar helaas!
ugh, ik heb gesproken!
Back to Top
martiniGR View Drop Down
Sensi Advanced Grower
Sensi Advanced Grower

Quote martiniGR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 January 2011 at 12:31
Dank aan sensi, voor de ruimte die ik krijg op deze site.
Ik schrijf niet uit eigen belang, ik schrijf in het belang van de cannabis gebruiker in de eerste plaats en in de tweede plaats voor de kleine kweker en in de derde plaats voor de rest die betrokken is met de softdrugs branche.

Ik ben de laatste dagen aan het rekenen geweest:
er zijn 800,000 cannabisgebruikers in Nederland X 1 gram per dag X Eu 7 per gram X 365 dagen is een totale consumptie per jaar van 2.044 miljard euro per jaar.

Uit het hoofd, afgaande op krantenberichten uit het verleden, staat me bij dat er een schatting was van een totale markt van zo'n 4 miljard.

Hoeveel er geproduceerd wordt, hiervoor ben ik afhankelijk van ook weer krantenartikelen en dan heb ik berekend dat er een totale markt is van 15 tot schrik niet 150 miljard euro...
( consumentenprijs )
( ik las ooit een schatting van de politie in limburg van alleen in limburg 100,000 kwekers.. uitgaande van 10,000 kom ik op 15 miljard)

De consumptie in heel NL per dag is 800 kilo, hier komt de tourist nog bij..

Ik vind het onbegrijpelijk dat deze handel niet gelegaliseerd is, er zijn mensen bezig sinds de 70's met het legaal krijgen, wordt het niet eens tijd dat deze mensen met belangrijke posities in de spiegel kijken en tegen zichzelf zeggen: het is ons niet gelukt, we hebben gefaald, laten we plaats maken voor de volgende generatie met nieuwe ideeen..?!

De echte wil ontbreekt in de branche, want dan was het allang gelegaliseerd.

Er gaat zoveel geld in om en geld is verslavend, het is harddrugs.Maar het is allemaal zwart.

En het wordt steeds heavier...niemand stopt, niemand is definitief binnengelopen men gaat maar door.Het is een cirkeltje men verdiend wat en men verliest wat.

De overheid doet niks, er wordt voor een paar miljoen per jaar kaalgeplukt wat nog geen 1 promille is van het totale bedrag dat omgaat in de markt.
Legalisatie is winst voor de blower en de overheid, voor de producenten gaat de winst omlaag maar de winst is wel wit!

Dat er niemand is die de legalisatie heeft kunnen realiseren ( lees afdwingen) verbaasd mij een beetje.

Het wordt tijd voor nieuwe mensen die zich met de legalisatie gaan bezig houden, de basis hiervoor zijn de 800,000 blowers die zij aan zij met de branche samen moet strijden, maar men staat niet zij aan zij, men staat tegen over elkaar ( met een bar er tussen) . Misschien moet de overheid zelf de legalisatie maar eens regelen, zij zijn de grootste winnaar van de legalisatie.

De blower zou zich moeten organiseren om een vuist te kunnen maken, dit zou op lokaal nivo moeten gebeuren, want landelijk wordt niks, een landelijke organisatie is te log en werkt vertragend. Lokale akties om te laten zien hoe groot we als groep zijn en dat we balen dat we gearresteerd worden als we een joint roken in een parkje.

Maar dat de legalisatie niet is gelukt tot vandaag de dag verwijt ik aan de mensen die wij het vertrouwen gaven in de 70-80's, zij hebben gefaald en door het grote (zwarte) geld zullen ze het niet regelen, ik zie alleen maar softe akties die vooral als doel hebben eigen belang, publiciteit voor hun eigen handeltje ("kijk ons eens goed zijn") maar we trappen er als blower niet meer in. Jullie hebben niks bereikt de laatse 25 jaar.

Graag reakties en commentaar, kunnen we discussieren over hoe we alsnog de legalisatie realiseren!

Geen reaktie  betekent illegaliteit, met alle criminaliteit vandien, ik vind het prima maakt mij niet uit!

Back to Top
martiniGR View Drop Down
Sensi Advanced Grower
Sensi Advanced Grower

Quote martiniGR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 January 2011 at 07:01
De koffieshop van de toekomst is rookvrij !!

Per jaar stopt tien procent van de rokers met roken, veroorzaakt door
verhoging van accijns op tabak en discriminatie van de roker in de ziekenzorg
en anti-reklame.

Er komt een moment dan MOET de koffieshop veranderen, zich aanpassen aan de consument en zijn/haar hedendaagse behoeftes.

De koffieshop zal het assortiment  aanpassen en de nadruk verleggen van roken
naar eten. 

Back to Top
martiniGR View Drop Down
Sensi Advanced Grower
Sensi Advanced Grower

Quote martiniGR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 March 2011 at 12:45
Gisteren kreeg ik een vriend op bezoek , hij vertelde me dat de prijzen stijgen in de shop.
Dat is voor mij weer een signaal, haaks op de economische wetten, hoe het zou moeten, ik begrijp het wel..
Als ik een grote voorraadhouder zou zijn zou ook mijn eerste reaktie zijn de prijs moet omhoog om de krimp te compenseren, alleen op termijn werkt het averechts.

Er wordt meer gekweekt.. minder geconsumeerd..prijzen omhoog.
Dat komt niet goed op termijn want het staat allemaal haaks op economische wetten, wetten omdat ze altijd uitkomen, al eeuwen lang sinds het ontstaan van de eerste universiteiten.

De shops gedragen zich als beunhazen, niet als vakmensen.

De eerste professoren waren vroeger succesvolle mensen in hun vakgebied op leeftijd, zij vertelden de studenten wat ze zoal hadden meegemaakt, zo ontstond het vak economie.
Die eerste profs waren vanuit nu bekeken beunhazen, maar wel de meest succesvolste!
Op dat nivo zitten de koffieshops nu ook, de goeie beunhazen zijn over.

Van de eerste generatie profs ontstonden succesvolle studenten en de meest succesvolste  volgde de proffessor op, eeuwen lang, theorien werden bijgesteld, verbeterd en men kreeg lange termijn inzichten, zover zijn de shops nog niet want men heeft nog nooit een crisis meegemaakt, wel een recessie, maar een crisis ontstaat eens in de 80 jaar, zonder een crisis zo nu en dan eindigt groei, dat is het begin van een crisis.

In de jaren 50 ontstond er een nieuwe "heilige"economische stroming: de commerciele economie. Daarvoor was de bedrijfs economie "heilig".

De koffieshops zijn veelal bedrijfseconomisch bezig, dat is uit de tijd.
In de bedrijfseconomie worden situaties vanuit het bedrijf beredeneerd. bijv. Wij hebben Top 44 iedereen moet top 44 roken, hoe gaan we dat bereiken..Dat werkt niet.
In de comm. economie redeneert men vanuit de consument en past men het aanbod daar op aan.
De definitie van commerciele economie is "to satisfy consumers wants at a profit"
Het verschil is de bedr. economische visie werkt op lange termijn tegen het bedrijf en de comm economie levert OP TERMIJN maximale winst op, voor iedereen, maar dan moet je wel weten dat dit vakgebied bestaat.
Koffieshops weten dat blijkbaar niet want men heeft geen lange termijn ervaring, geeft niet, men is nooit te oud om te leren.
stijgend aanbod, dalende vraag, prijzen omhoog. Korte termijn denkwerk.Gaten met nog grotere gaten vullen kan leiden tot het einde van de branche.

Het "A" woord.
Afschrijven! Ai, dat hoort men liever niet het doet namelijk pijn, maar de pijn is maar kort durend.
Er zal een doorbraak moeten komen, moet!

Dus het is crisis, minder vraag, prijzen verlagen in de shop ( of meer service geven) en de inkoop prijs verlagen, zodat er een nieuw evenwicht ontstaat tussen vraag en aanbod.

De shops zitten in de ontkenningsfase.Ze weten niet beter, geeft niet, maar richt je op de nieuwe situatie want vraag en aanbod dreigt zover uitelkaar te groeien, dat de branche uit elkaar valt, het moet, het is op korte termijn pijnlijk maar op lange termijn verdien je het dubbel terug, alleen op een lager prijsnivo.

Er valt niet te spotten met economische wetten.

Back to Top
martiniGR View Drop Down
Sensi Advanced Grower
Sensi Advanced Grower

Quote martiniGR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2011 at 19:13

Vijf wietplanten mag, ongeacht de oogst

vandaag 12 uur:

REGIO - Thuistelers met maximaal vijf wietplanten kunnen ervan uitgaan dat ze niet worden vervolgd, ongeacht het resultaat van de oogst. Dat oordeelde de Hoge Raad dinsdag, over de cassatie van het Openbaar Ministerie in drie vergelijkbare zaken.

De Hoge Raad stelde wel als voorwaarde dat de telers direct afstand moeten dan van de hennep, als de politie aanklopt. Het Openbaar Ministerie was in cassatie gegaan tegen beslissingen van het gerechtshof in Den Bosch in december 2008. In hoger beroep werden drie personen vrijgesproken voor het telen van vijf wietplanten.

Een verdachte werd in Roermond in eigen tuin aangetroffen met vijf planten met een totale opbrengst van 2180 gram. Een echtpaar in Uden oogstte 6712 gram van vijf planten. Justitie wees erop dat het bezit van maximaal 30 gram wordt gedoogd en eiste straffen tegen de verdachten. 

Opbrengst

Op basis van een voorschrift uit 2000 oordeelt de Hoge Raad dat het telen van niet meer dan vijf hennepplanten niet strafrechtelijk wordt vervolgd, als er geen sprake is van bijzondere omstandigheden en de teler tijdig afstand doet. 'De hoeveelheid en het gewicht van de met deze tot vijf planten beperkte teelt verkregen hennepopbrengst doen niet ter zake.'

bovenstaande is goed nieuws, iedereen kan nu zijn eigen planten groeien, de politie kan in theorie nog moeilijk doen maar in de praktijk doet men alleen moeilijk als er sprake is van handel of criminele activiteiten, de handel zal wel gewoon doorgaan maar misschien dat men nu planten gaat uitzetten bij familie en kennissen, iedereen 5 planten in de tuin, dan kom je nog aan vele kilo's maar de binnenlandse consumptie zal door eigen kweek gedekt moeten kunnen worden.Beetje samenwerken met vrienden en de shops hebben zichzelf uit de markt gewerkt, ja korte termijn denkers die shops, eigen gewin voorop, men was niemand meer nodig en zoals zo vaak..eindigt het met: wij zijn de shops niet meer nodig.
Dat het met de handel de verkeerde kant opging was mij al lang duidelijk, men luisterde niet of wel en anticipeerde niet. Zo gaat dat..
Sensi gaat gewoon door , want zij zijn in mijn ogen wel goed bezig, hebben vooruit gekeken en zitten in de zaadhandel, dat wordt een goed jaar voor sensi!! Het is jullie van harte gegund!
Back to Top
martiniGR View Drop Down
Sensi Advanced Grower
Sensi Advanced Grower

Quote martiniGR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 May 2011 at 18:56
Bovenstaand nieuws zal voor de nederlandse kwekers en zaadleveranciers gevolgen hebben denk ik: Dit jaar zijn bij mijn growshop ( niet mijn growshop maar de growshop waar ik mijn spullen koop) de autoflowers populair net als vorig jaar maar ik denk dat er een Haze achtig type populair gaat worden omdat de grootte van de plant ( beter de kleinte(?) ) niet meer zo belangrijk is . Je mag 5 planten hebben dus is het belangrijk dat de planten zo groot mogelijk worden zodat je het hele jaar te roken hebt.
De nieuwe wetgeving, die alleen jurisprudentie is, zegt overigens dat als de politie langs komt je de planten moet afgeven, maar ja dan neem je de volgende dag gewoon weer nieuwe want het is geen misdaad meer , slechts een lichte overtreding zonder boete..
Back to Top
martiniGR View Drop Down
Sensi Advanced Grower
Sensi Advanced Grower

Quote martiniGR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2011 at 06:17
nou we zijn weer een paar maand verder en het is interessant om de struggle van de shops alhier waar te nemen.
Zo was er een shop die in de crisis de prijs per zakje van 5 eu naar 7,50 trok, want de markt beveelde dit aan de shopeigenaar...de wiet is schaars...maar de consument floot de shop wel terug! Men verkoopt nu toch weer vijfjes...De consument is nu eenmaal de baas in elke handel.
Zo lach ik altijd om de grappige manier van een bedrijf runnen in de softdrugs branche!
Je zult maar een shop runnen en denken dat de consument jou nog nodig heeft vandaag de dag, en dat de consument jouw crisis betaalt, dan ben je niet alleen wereld vreemd maar moet je dus ontdekken dat de beslissingen schade op leveren , je klanten wegblijven, grotendeels ook na de prijsverlaging en je uiteindelijk nog er geld bij in moet steken om de klant weer terug te krijgen, dat kost meer dan niks doen, in de economie is "stil zitten als je geschoren wordt" een bekende term..
Hoe maakt een shop zo'n domme beslissing? Onkunde en dat niet alleen, men heeft geen feeling meer met de consument, want ogenschijnlijk is een consument niet interessant maar in werkelijkheid is het de basis van een bedrijf, anders zouden grote bedrijven hun strategie echt wel bijstellen, als de sjops zo slim zijn... Philips zou het systeem meteen willen overnemen!
Afwachten hoe het verder gaat met de shops in NL, maar nu iedereen 5 plantjes kan groeien, zal de shop toch beter moeten presteren, en dat is niks anders dan de consument bestuderen, consumenen gedrag dus. Rook als eigenaar eens een joint met je publiek en leer je klanten kennen.Daar ligt nog een heel gat open, immers een blower consumeert veel meer dan alleen een vijfje per dag....!
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 23456 7>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down