Industrial Hemp > Sensi Seeds > The International Cannabis Lounge
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login

Cannabis - ook voor onze Nederlanders

Post Reply Post Reply Page  <12345 7>
Author
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
seeroseero View Drop Down
Sensi Advanced Grower
Sensi Advanced Grower
J5R

Online Status: Offline
  Quote seeroseero Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 October 2005 at 11:29

Interssante poll. Ik vraag me af wat het verschil is tussen gebruik in Nederland en Belgie.

Daarnaast is Belgie ook met hun gedoog beleid begonnen, vorig jaar? of was het alweer het jaar daarvoor. Zou er duidelijk verschil zijn tussen toen en nu?

Edited by seeroseero
Back to Top
CannabisHelp View Drop Down
Sensi Seedling
Sensi Seedling

Quote CannabisHelp Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 October 2005 at 16:23

hoi, ben ook een hollander

veel verschil tussen gebruik in belgie en nederland is er nu bijna niet meer, ligt sterk aan waar je woont in Belgie, het kweken echter is daar apsurt lol

je mag een plant laten groeien en bloeien, maar niet oogsten, rare belgen

Johnny

Cannabis Help Centre
Back to Top
FunkyFarmers View Drop Down
Sensi Advanced Grower
Sensi Advanced Grower

Quote FunkyFarmers Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2005 at 13:03
De PRDV wil softdrugs legaliseren, gratis openbaar vervoer en de ontwikkelingshulp verhogen.

Peter R. de Vries presenteert PRDV

DEN HAAG De nieuwe politieke partij van misdaadjournalist Peter R. de Vries wil een rechtstreeks gekozen premier die zijn eigen kabinet vormt. Verder moet een referendum uitsluitsel bieden als de Kamer bepaalde voorstellen afwijst.

De Vries' Partij voor Rechtvaardigheid, Daadkracht en Vooruitgang kwam vandaag met 55 stellingen. De beveiliging stond niet toe dat De Vries die op de deur van de Tweede Kamer vastspijkerde.

Over zes weken wil De Vries via een peiling weten of hij genoeg steun heeft om door te gaan. De PRDV wil softdrugs legaliseren, gratis openbaar vervoer en de ontwikkelingshulp verhogen.

Friends of Cannabis
Back to Top
banglassie View Drop Down
Sensi Grower
Sensi Grower

Quote banglassie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2005 at 21:31

"De PRDV wil softdrugs legaliseren, gratis openbaar vervoer en de ontwikkelingshulp verhogen."

dat vind ik vet goed!
Back to Top
WeedDealer View Drop Down
Sensi Grower
Sensi Grower

Quote WeedDealer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2005 at 14:32
Ja... echt een S U P E R coole politicus, die z'n partij naar zich zelf noemt, dat belooft veel goeds...

You know what ...
Back to Top
Sensi Advanced Grower
Sensi Advanced Grower

Quote FunkyFarmers Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 November 2005 at 22:35
Meer 'goed' nieuws ...

De Tweede Kamer wil dat mensen geen (soft)drugs meer gebruiken in de openbare ruimte. Een voorstel voor een verbod hierop van de ChristenUnie en de VVD kreeg dinsdag steun in de Kamer.

http://forum.sensiseeds.com/forum_posts.asp?TID=943&PN=1

Edited by FunkyFarmers
Friends of Cannabis
Back to Top
Sensi Advanced Grower
Sensi Advanced Grower

Quote FunkyFarmers Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 December 2005 at 14:42
Friends of Cannabis
Back to Top
Sensi Advanced Grower
Sensi Advanced Grower

Quote FunkyFarmers Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2005 at 17:43

Ook OK: Slavernij-vrije Chocolade:

www.tonychocolonely.com

Friends of Cannabis
Back to Top
americano View Drop Down
Sensi Seedling
Sensi Seedling

Quote americano Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2005 at 14:34

Hiirsi Ali ??????????????

wat zal she do

I REMAIN
U KYIN SWAN
Back to Top
jules View Drop Down
Sensi Grower
Sensi Grower

Quote jules Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2006 at 18:43
Hallo

Ik sprek nederlands en toch ben ik frans. Ik hou zoveel van Nederland en de gedoogbeleid dat ik heb besloten om nederlands bij de bekende sorbonne in Parijs te studeren.

Wat een mooie forum !

jules
jules
Back to Top
Tpol View Drop Down
Sensi Seedling
Sensi Seedling

Quote Tpol Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 June 2007 at 20:13
Hallo,
Ik ben net nieuw binnen gekomen met stip. Ik woon ook in Nederland
Back to Top
Melon View Drop Down
Sensi Advanced Grower
Sensi Advanced Grower

Quote Melon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 June 2007 at 21:51
welkom 
Back to Top
lex View Drop Down
Sensi Seedling
Sensi Seedling

Quote lex Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 July 2007 at 23:12
   Groetjes,Ik woon in Noordwijk maar ik ben geen nederlander,ik ben engelse.Ik ben nu 10 jaar in nederland en ik vind het een heel mooie lande.Rook ze. .

Lex
Back to Top
Melon View Drop Down
Sensi Advanced Grower
Sensi Advanced Grower

Quote Melon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 August 2007 at 13:43
cheers , welkom lex
Back to Top
smalldong View Drop Down
Sensi Seedling
Sensi Seedling

Quote smalldong Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 January 2008 at 14:07
belg. westvlaanderen

reactie op de vraag hoe het zit met het 'gedoogbeleid':

Terwijl het Nederlandse gedoogbeleid op allerlei terreinen stevig wordt aangevallen, heeft België gisteren juist de voordelen van het gedogen ontdekt om een nieuwe drugswet door de intens verdeelde regeringscoalitie te kunnen loodsen. Het resultaat is een modderig compromis dat in de beste Nederlandse tradities zou passen.

Het persoonlijk gebruik van cannabis is in België voortaan niet meer strafbaar, tenzij de jointroker "maatschappelijke overlast veroorzaakt" en zijn drugsgebruik niet onder controle heeft. Wat men zich daarbij voor moet stellen, laat de regering wijselijk in het midden. De bewijslast komt bij het openbaar ministerie te liggen, dat moet aantonen dat een hasjgebruiker voor overlast zorgt.

Handel in softdrugs blijft strafbaar, maar in de nieuwe wet wordt geen plafond gesteld aan de hoeveelheid cannabis die iemand in bezit mag hebben voor eigen gebruik. (dit is 2001)

het gedoogbeleid mag enkel voor meerderjarigen die een kleine hoeveelheid cannabis voor eigen gebruik bezitten (drie gram of één geteelde plant), tenzij dat bezit gepaard gaat met verzwarende omstandigheden of verstoring van de openbare orde. Zo blijft het bezit van softdrugs verboden in gevangenissen of instellingen voor jeugdbescherming, in scholen of gelijkaardige instellingen en op plaatsen in de onmiddellijke omgeving van scholen waar de leerlingen zich verzamelen of elkaar ontmoeten, zoals een halte van het openbaar vervoer of een park in de buurt. Eveneens verboden blijft het ostentatief gebruik van cannabis in openbare plaatsen of een plaats die toegankelijk is voor het publiek, zoals een ziekenhuis. (dit is 2005)

Oranje-blauw (cd&v -christendemocraten & vlaams- en vld -vlaams liberaal democraten-) voert minimale aanpassingen door aan 'gedoogbeleid
Minimaal?
Onproblematisch recreationeel cannabisgebruik door meerderjarigen blijft onbestraft. Maar houden ze u herhaaldelijk tegen ( ze 'moeten' trouwens uw wiet afnemen dan), komt er toch een juridisch staartje. (dit 2007)

kortom nog steeds geen duidelijkheid omtrent hoeveelheid en kweek.
sommigen zeggen 1 plant per persoon anderen zeggen 3
sommigen zeggen 3 gram per persoon in het bezit is verwaarloosbaar anderen zeggen 5 gram.
ten allen tijde ben je strafbaar als je over de grens gaat met wat op zak (al was het maar 1 gram) dit is dan invoer en dus een strafrechterlijke vervolging tot gevolg.

ooit komt het wel in orde.. denk ik
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12345 7>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down